reklama

Trochu histórie - ako ju vidím ja

Keď v roku 1998 strany protimečiarovskej koalície porazili vo voľbách Mečiara a pravica spolu s SDĽ vytvorili vládu, vypočuli hlas verejnej mienky (teda tej protimečiarovskej), že najskôr je potrebné poraziť zlo, zosobnené Mečiarom a jeho kumpánmi a až potom sa môžeme baviť o tom, kto je pravica, kto ľavica a kto stred. Dúfal som, že politici, o ktorých som si vtedy myslel, že sú slušní ľudia a o ktorých si dnes myslím, že vtedy naozaj slušní boli, sa poučili z obdobia pred príchodom Mečiara k moci a prestanú s nezmyselnými žabomyšími spormi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mojim prvým sklamaním po voľbách bolo, ža Mikuláš Dzurinda porušil dohodu o SDK a odmietol jej rozdelenie na 5 pôvodných strán. Druhým sklamaním bolo spisovanie všelijakých čiernych kníh o mečiarových zlodejinách bez toho, žeby čo len jedna z týchto káuz skončila obvinením a následným odsúdením vinníkov. Expertom na to bol vtedajší minister vnútra Pittner, ktorý vždy vyrukoval s nejakou bombastickou kauzou, ktorá nejaký čas zamestnávala novinárov a potom sa v tichosti stratila do zabudnutia. Mne to pripadalo tak, že sa dzurindovci dohodli s mečiarovcami o vzájomnej beztrestnosti (keby sa náhodou Mečiar znovu vrátil k moci). V tej dobe som som ospravedlňoval niektoré nedostatky v ekonomickej reforme aj tým, že spolu s pravicou vládla aj SDĽ a tak sa museli prijímať kompromisy. Úplne ma ale znechutilo, keď ktorýsi pravicový minister (už si nepamätám či to bol Mikloš alebo Kaník) zrušil príjmový strop na vyplácanie rodinných príplatkov a obnovili ich celoplošné vyplácanie na každé dieťa. Rovnako mi vadilo, že nezrušili povinnosť zamestnávateľa zabezpečovať obedy pre svojich zamestnancov. Zamestnanci sú predsa dospelí ľudia, žiadni škôlkari, a mali by sa sami rozhodnúť, či chcú obedovať alebo si cez obednajšiu prestávku skočia za milenkou. Ak chce štát podporovať zdravé stravovanie svojich občanov, má tak robiť podporovaním zamestnávateľov formou daňovej úľavy, ale nie príkazom. A okrem toho, ak sa za zabezpečenie stravy považuje poskytnutie stravných lístkov, tak celý tento nezmysel je len o tom, podporiť lístkové firmy, patriace asi kamarátom politikov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšou vecou, ktorá ma rozladila bolo, keď minister školstva Ftáčnik nechal opakovať maturity z najnáročnejšieho stupňa matematiky, pretože na internet unikli deň pred maturitami otázky. Takže študenti, zrejme tí najzdatnejší z matematiky pretože stupeň obtiažnosti si volili dávno pred tým, ako vedeli že nejaké otázky budú na internete, boli potrestaní za to, že pán minister mal na svojom úrade nepoctivých, skorumpovaných pracovníkov. Ozaj, pán primátor Bratislavy, ako ste tú kauzu doriešili? Našli ste vinníkov a potrestali ste ich? O tom som sa nikde nedočítal. Aj dnes to spravíte tak, že keď Vaši podriadení budú kradnúť, potrestáte obyvateľov Bratislavy?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočná diskreditácia pravice pod vedením Mikuláša Dzurindu nastala počas druhej vlády. Je to paradox, pretože počas tohto volebného obdobia dosiahla pravicová vláda nebrzdená sdľkou vynikajúce výsledky aj v ekonomických reformách aj v ekonomických výsledkov. Bohužiaľ Miki zabudol, kto sú jeho voliči, že to nie je stádo oviec slepo nasledujúcich pastiera, ale slušný a rozmýšľajúci ľudia. A takým nestačí povedať, že sa nejaká kauza nestala a že existuje skupinka, len preto, lebo to hovorí On. Tomu veria LenOnovi voliči, nie Dzurindovi. Ja osobne som od kauzy skupinka SDKÚ nevolil.

Chápal som zatrpknutosť pravicových politikov po voľbách v roku 2006. Osem rokov odstraňovali následky mečiarizmu a keď už začali byť viditeľné ich úspechy, voliči dajú prednosť novému populistovi mečiarovského typu. A nevadia im ani také okaté rozkrádačky ako boli nástenkový tender, emisie, Veľký Slavkov atď., atď. Samozrejme že keď sa dostali k moci v roku 2010, kašlali na ľudí a snažili sa uchmatnúť čo sa ešte dalo. Beztrestnosť sa snažili získať znovuzvolením Trnku za generálneho prokurátora. Keď sa im to kvôli Radičovej nepodarilo, naoko súhlasili so zvolením Čentéša, pretože zrejme vedeli, že prezident ho aj tak nevymenuje. Ja si myslím, že predčasné voľby máme nie kvôli eurovalu, ale práve preto, že prezident im zrejme povedal: "Robte niečo, nemôžem Čentéša držať od válu až do konca volebného obdobia" a tak, po dohode z Fickom a Sulíkom nahovorili Radičovú na spojenie hlasovní. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto tentokrát k voľbám nepôjdem, jednak tým ušetrím vyše 15,-€ z našich daní, ktoré za môj hlas žiadna politická strana nedostane a jednak čo najnižšou účasťou sa zníži legitimita akejkoľvek vlády.

Peter Nováček

Peter Nováček

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 49 rokov. som živnostník, montujem nábytok a hlavne sa venujem zariaďovaniu interiérov predajní. Som zástancom čo najvyššej miery osobnej slobody občanov a čo najmenšieho vplyvu štátu na chod spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu