reklama

Cesty- zrkadlo spoločnosti 3

Tento článok odporúčam do pozornosti všetkým šoférom z ťažkou pravou nohou. Minulý týžden som absolvoval cestu do Insbrucku a naspäť do Bratislavy. Je to necelých 600 km (presne 590), takmer celá cesta po diaľnici. V pondelok o 8.00 sme museli byť v Insbrucku, takže moja kalkulácia bola 600 km deleno 120 je 5, čiže odchod musím mať o 8 - 5 = 3. V skutočnosti som odišiel o 2.40 z Bratislavy. Až po odpočívadlo v Allande (asi 30 km za Viedňou) som išiel v pohode, po ceste 100, po diaľnici 130 - 140, cez Viedeň 80. V Allande som sa zastavil na WC a cigaretu a keď som sadal do auta, bolo 4.05. S kolegom som bol dohodnutý, že sa stretneme na odpočívadle za Linzom medzi 5.00 a 5.15. pomyslel som si mám čo robiť a dupol som na plyn. Celých 160 km som išiel medzi 160 až 170, dúfajúc, že rakúskym policajtom sa tak skoro a v takej zime nebude chcieť pracovať. Na odpočívadle som bol o 5.05, kolega prišiel o 3 minúty po mne. Zase WC, káva, cigareta, odchod o 5.35. Na 300 km nám zostávalo 2.25 hod.Kolegu som nechal ísť prvého, predsa len je domáci a lepšie pozná miestne pomery. Celú cestu, okrem obmedzených rýchlostí, sme išli 170 - 180.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A výsledok: v Insbrucku sme boli o 8.20, čiže môj cestovný čas bol 5 hodín a 40 minút. Spotreba podľa palubného počítača 8,5 litra/100 km a priemerná rýchlosť 119 km/hod. Aj tak sme prišli ešte moc skoro, zákazník mal na nás čas až od 9.00 hod. Našu prácu, na ktorú sme mali počítané 3 dni sme spravili za 2 a aj to sme ešte druhý deň polovicu času čakali, kým nám zákazník uvoľnil miesto. Naspäť sme odišli v utorok o 18.00. Keďže nás už žiadny termín nenaháňal, nešli celú cestu viac než 140 km/hod, stáli sme raz na káve a ešte raz, keď som musel doliať náplň do ostrekovačov A výsledok? Domov som prišiel o 23.30, čiže cestovný čas 5 hodín a 30 minút. Priemerná rýchlosť 111 km/hod a spotreba 6,5 litra na 100 km. Tento zdanlivo nelogický výsledok je spôsobený tým, že prestávky do 30 minút zahrňuje palubný počítač do času jazdy a nad 30 minút nie. Ale to nie je podstatné. Podstatné je to, aby sa všetci tí, ktorí si o sebe myslia, že ich čas je veľmi drahý, nesnažili ušetriť svoj čas rýchlou jazdou - nedá sa to a je to zbytočne drahé, neekonomické a aj neekologické. Takže ak sa takýto ľudia pokladajú za dobrých ministrov, prezidentov či managerov, mali by dodržiavať dopravné predpisy. Na záver dve rečnícke otázky: Môže úspešne riadiť chod štátu či firmy politik alebo manager, ktorý si nevie zorganizovať svoj vlastný čas? A druhá: Myslíte si, že zákony, ktorých dodržiavanie sa ťažko kontroluje, dodržiava človek, ktorý nedodržiava ani zákon o pravidlách cestnej premávky, ktorého porušenie spozná každý absolvent autoškoly? 

Peter Nováček

Peter Nováček

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 49 rokov. som živnostník, montujem nábytok a hlavne sa venujem zariaďovaniu interiérov predajní. Som zástancom čo najvyššej miery osobnej slobody občanov a čo najmenšieho vplyvu štátu na chod spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu